MÜDEK AKREDİTASYONU
Bölümümüz lisans programı, Mühendislik Eğitim Programları ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından 2 yıl süre ile akredite edilmiştir.
Seni Bekliyoruz!
Hacettepe Üniversitesi Tanıtım Günleri bu yıl 22 ve 23 Temmuz tarihlerinde Beytepe Yerleşkesi Tunçalp Özgen Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleştirilecektir. Geomatik Mühendisliği Bölümü hocaları bölüm hakkındaki sorularınızı cevaplamak için bölüm standında sizi bekliyor olacaklardır.
Hacettepe Üniversitesi Geomatik Mühendisliği
Tanıtım Filmi
Eğitim Amaçları

Hacettepe Üniversitesi Geomatik Mühendisliği Bölümü Eğitim Amaçları

EA1: Kendi geliştirdiği firmasının çatısı altında özel sektör ve kamu ihtiyaçlarını karşılayabilen, istihdam sağlayabilen,

EA2: Proje yönetimi becerisi kazanmış, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilen,

EA3: Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarda grup üyesi veya yönetici olarak çalışabilen,

EA4: Sürekli gelişmeyi amaç edinen, yurtiçi ve yurtdışında lisansüstü eğitimine devam edebilen, araştırmacı olarak çalışabilen

Geomatik Mühendisleri yetiştirmek.

 

Program Çıktıları ve Alt Bileşenleri

PÇ 1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi;

PÇ 1-1)   Matematik konusunda yeterli bilgi birikimi.

PÇ 1-2)   Fen bilimleri konusunda yeterli bilgi birikimi.

PÇ 1-3)   Geomatik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi.

PÇ 1-4)   İlgili alanlardaki kuramsal bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.

PÇ 1-5)   İlgili alanlardaki uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.

 

PÇ 2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi;

PÇ 2-1)    Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama becerisi.

PÇ 2-2)    Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme becerisi.

PÇ 2-3)    Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi.

PÇ 2-4)    İlgili amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme becerisi.

PÇ 2-5)    İlgili amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulama becerisi.

 

PÇ 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi;

PÇ 3-1)   Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.

PÇ 3-2)    Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.

 

PÇ 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

PÇ 4-1)    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme becerisi.

PÇ 4-2)    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma becerisi.

PÇ 4-3)    Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

 

PÇ 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi;

PÇ 5-1)  Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.

PÇ 5-2)    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi.

PÇ 5-3)    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi.

PÇ 5-4)  Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme becerisi.

PÇ 5-5)  Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını yorumlama becerisi.

 

PÇ 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi;

PÇ 6-1)    Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.

PÇ 6-2)    Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.

PÇ 6-3)    Bireysel çalışma becerisi.

 

PÇ 7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi;

PÇ 7-1)    Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, sunum yapabilme becerisi.

PÇ 7-2)    En az bir yabancı dil bilgisi.

PÇ 7-3)    Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi.

PÇ 7-4)    Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi.

PÇ 7-5)    Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.

 

PÇ 8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

PÇ 8-1)    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği konusunda farkındalık.

PÇ 8-2)    Bilgiye erişebilme becerisi.

PÇ 8-3)    Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi.

PÇ 8-4)    Kendini sürekli yenileme becerisi.

 

PÇ 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.

PÇ 9-1)    Etik ilkelerine uygun davranma hakkında bilgi.

PÇ 9-2)    Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi.

PÇ 9-3)    Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.

 

PÇ 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

PÇ 10-1)  Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.

PÇ 10-2)  Girişimcilik hakkında farkındalık.

PÇ 10-3)  Yenilikçilik hakkında farkındalık.

PÇ 10-4)  Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

 

PÇ 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

PÇ 11-1)  Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri.

PÇ 11-2)  Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda çevre üzerindeki etkileri.

PÇ 11-3)  Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda güvenlik üzerindeki etkileri.

PÇ 11-4)  Mühendislik uygulamalarının çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.

PÇ 11-5)  Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.